Italiensk quinoasallad med lammkorv

Det är mycket som snurrar i mitt huvud just nu, verkligen massor. Dessutom gör hela kroppen ont och är öm - den blir så när jag är sjuk. Förmiddagen har ägnats åt att ställa iordning massa saker i rummet, uträtta en del internetärenden och sen har Ebba och jag varit ute och lekt. Det var dock en lite läskig upplevelse; redan efter två ruscher kändes det som att bröstet skulle sprängas och som att jag skulle svimma. Huva, nu väntar kemi resten av min vakna tid fram till imorgon, ungefär. Detta ska jag göra stärkt med en lätt lunchsallad! Tyvärr kan jag knappt uttala mig om ifall den var god eller inte, då jag nästan inte känner några smaker - någon kan ju gärna berätta för mig hur det smakar efter att ha lagat den!

Italiensk quinoasallad med lammkorv
1 portion, 20 minuter

1 lammkorv
1 portion quinoa
1 tomat
½ paket mozzarella
1 pytteliten rödlök
svarta oliver
gröna oliver
romansallad
olivolja
flingsalt


Börja med att koka quinoan. Skär sedan korven i stavar och stek dem i lite olivolja i en stekpanna. Klyfta tomaten, skär löken i tunna ringar, riv salladen grovt och dela mozzarellan i mindre bitar. Blanda färdigkokt quinoa, stekta korvstavar, grönsaker, ost och oliver i en skål. Rör i lite olivolja och servera sedan med lite flingsalt på toppen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0