Friskis och svettis - spinning

Nu är jag fruktansvärt trött på bokningssystemet på Friskis och Svettis! Det är ju så typiskt mig att glömma avboka ett pass och vara tvungen att köra det, trots att jag känner att en riktigt sjukdomsomgång knackar på dörren. Jag satt i skolan när jag insåg att sista chansen för avbokning skulle passeras medan jag satt där och att jag efter skolan skulle få kasta mig iväg in till stan, på cykel, för att göra min debut på ett spinningpass. Nej, då var jag inte jätteglad på mig själv.

Spinning var, trots förutsättningarna, någonting jag gärna kommer utsätta mig själv för igen! Jag gick ett medelpass, och det var duktigt jobbigt. Vad jag gillade var att det var enkelt att byta motstånd under passets gång, utan att till exempel behöva avbryta för att plocka av vikter, och att alla verkligen skötte sig själva. Man satt liksom där i mörkret och kämpade för sig själv - det fanns inga stegkombinationer att göra fel på eller rörelser att hamna efter i. Det krävdes helt enkelt ingen tankeverksamhet - bara en jäkla go! Ledaren var mycket trevlig, Annie hette hon, och hjälpte mig att ställa in cyklen innan, och hon hade väldigt bra musik och ett skönt pass. Så mycket mer kan jag väl egentligen inte säga innan jag har provat några andra pass och instruktörer - men det här gillade jag! Dock kan jag ju påpeka att cykelturen hem väl påminde mig om vad jag hade pysslat med den senaste timmen. Nu väntar sänggående med hunden - trevlig fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0