Blodpudding med stekt bacon och lingon

Idag mår jag inte alls bra. Magen svider och krampar, jag är trött och skakig - helt motivationslös och eländig helt enkelt. Tur för mig att vi endast hade en lam datorintroduktion på schemat idag, och tur för mig att jag hade gjort upp ett matschema igår - så jag slapp fundera över lunchen. Enkla och klassiska blodpudding med stekt bacon och lingon stod det - passade mig utmärkt, även om matlusten naturligtvis vägrar infinna sig. Bacon är normalt sett en produkt jag undviker, men jag jobbar på att vidga mina vyer - även om jag skar bort de rena fettdelarna, men det är ju upp till var och en! Lingonen tog jag fram ur frysen för tining redan i morse - ingen sylt här inte!

Blodpudding med stekt bacon och lingon
1 portion, 15 minuter

½ paket osötad blodpudding
½ paket bacon
1 dl lingon
smör


Smält en klick smör i en panna. Skiva blodpuddingen och stek den genomstekt i pannan - några minuter per sida på medelhög värme. Fräs upp baconet, i en separat panna eller i samma om du  har en stor, det ska vara färdigt samtidigt som blodpuddingen - det krävs kanske 4-5 minuter. Servera med lingon och lite sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0