Att njuta av helg

Länge, länge har jag saknat känslan efter att kunna njuta av att det är fredag, och helg! Under våren, när jag studerade på distans, och under sommaren har veckodagarna bara flutit ihop, och jag har avundats de som kunnat njuta av en fredagskväll med mys, avslappning, god mat och en duktighetskänsla över att ha tagit sig igenom en hel vecka och faktist förtjänat något lite extra. Nu är jag där; även jag kan ropa "äntligen fredag!". Nu känns det kanske inte riktigt så välförtjänt ännu, efter bara en vecka med lite mjukstart - men jag kan ana den, och det är underbart. Klassen grillar och röjer inne i Uppsala,och jag hade så fruktansvärt gärna velat vara med, det ska ni veta, men Ebba förtjänar sällskap hon också. Vi har myst i soffan, efter att jag tränat ett mycket skönt ben- och magpass på Friskis. När jag vaknade, efter att ha slumrat till, hade hon redan flyttat över till sängen. Nu ska jag gå och göra henne sällskap - jag är toktrött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0