Är det här verkligen rätt?

Efter att ha suttit i introduktionsföreläsningar hela förmiddagen frågar jag mig nu; är detta rätt val? Jag är livrädd, och fruktansvärt oroligt, för om jag kommer klara det här. Kemi och matte, upp emot sex timmar per dag hela hösten. Jag kan ju kemi, eller kunde iallafall - men det här känns så annorlunda, och jag känner mig så ringrostig - det känns inte som att jag kommer ihåg någonting alls! Vi har första kemilektionen imorgon, och idag fick vi veta vad det är för bok som krävs. Den kostar 350 kronor, ungefär, och är bara en liten del av det jag måste köpa. INTRODUCTION TO GENERAL CHEMISTRYSen ska det till ett kompendiepaket, en mattebok och en laborationsrock. Dessutom är kemiboksfan på engelska - jag kan inte engelska! Liksom, alla mina pengar försvinner - är det värt det här? Borde jag ha valt en mer samhällsinriktad kostlinje istället? Här kommer jag ju knappt få befatta mig med kosten, känns det som just nu, jag kommer inte ens komma förbi den allmäna kemidelen. Usch, det känns inte riktigt bra i magen faktiskt.

Postitivt är iallafall att jag trivs som fisken i vattnet med allt runt omkring. Mitt hem, Ebba och de delar av klassen som jag pratat med - för att inte tala om korridorskamraterna. Det är verkligen jättebra, och om jag skulle hoppa av redan nu skulle jag ju vara tvungen att flytta hem igen - efter att ha spenderat alla pengar jag sparat under två års tid på att inreda rummet. Nej, jag måste kämpa - men det känns inte okej; jag är som sagt livrädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0