Tzatziki i Uppsala

För två helger sen var jag där med pappa, och nu i helgen med mamma, men nu får inte den här restaurangen fler besök av mig! Miljön är jättetrevlig, och på sommaren är uteserveringen näst intill oslagbart vacker vid fyrisån mitt i Uppsala, även om det inomhus är lite småtrångt! Personalen är var varierande kvalitet, så att säga, men det är inte där skon klämmer - det är maten. På mitt och pappas besök var kameran kvar hemma, men då åt vi båda en grilltallrik med både köttfärsbiffar, lammkotletter och fläskspett. Det fanns lite sallad,, lite klyftpotatis, en vindolme, några stora vita bönor och, såklart, tzatziki! Lammet var gott, vindolmen och de vita bönorna oklanderliga, och den fetaostbit som fanns var av riktigt bra kvalitet - men sen var det stopp. Fläsket var torrt, färsbiffarna ingenting särskillt alls, salladen liten, blek och klen och tzatzikin smakade ingenting alls. Klyftpotatisen smakade väl som klyftpotatis smakar?

När mor och jag var där valde jag kyckling med pasta och tomatsås - jag var så fruktansvärt hungrig och slut efter allt tentaplugg och ville bara ha massor med mättande och god mat! Jag fick en mycket torr kycklingbit täckt av överkokt pasta utan någon som helst smak, en lam tomatsås och, åter igen, den bleka och klena salladen och den smaklösa tzatzikin. Sågning vid fotknölarna? Ja! Överdrift? Nej, tyvärr inte! Mamma åt kalvkotlett med stuvade kantareller, rödvinssås och tzatziki - en väldigt underlig kombination som inte såg allt för aptitlig ut på tallriken då all sås blandades. Hon sa även att det inte smakade kantareller. Nej, bättre grekiska restauranger måste väl till och med Uppsala ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0