Kycklingpasta med kantareller och bondbönor

För en tid sedan fick jag veta av Gustav att han lagat mat efter ett av mina recept, men med ett par ändringar. Han utgick ifrån min älskade fredagskyckling, men smaksatte med kantareller och bondbönor - vilket jag naturligtvis var tungen att prova! Här är min tolkning av den smaksättningen:

Kycklingpasta med kantareller och bondbönor
1 portion, 30 minuter

1 kycklingfilé
1 portion rörformad pasta
2 bondbönor
40g kantareller
½ dl matlagningsgrädde
smör
salt
svartpeppar


Koka upp saltat vatten och förväll bondbönorna där i under några minuter. Ta sedan ut bönorna ur sina skidor. Rensa svampen och stek den sedan en stund i en klick smör. Ta sedan upp den och lägg åt sidan. Koka pastan al dente i saltat vatten. Skär kycklingen i tunna strimlor och ge den en vit färg i det kvarvarande smöret från kantarellstekningen - krydda med salt och svartpeppar. Slå på matlagningsgrädden och tillsätt även kantareller och bönor - låt detta sjuda på låg värme i ungefär fem minuter - tills pastan är klar. Häll då av pastan, rör ner den i pannan, blanda om och servera sedan i en djup tallrik eller skål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0