Kycklingfilé fylld med pesto, mozzarella och tomat

Igår ville jag göra något riktigt smaskigt till fredagsmiddag! Visst blev det gott, men det saknades något. Trots idol på tv, hunden bredvid mig i soffan och en fredagsmiddag var det något som saknades; familjen. Jo, min bild av den perfekta fredagen innefattar mys med mor&bror i soffan. Det hela slutade med att jag somnade i en mycket obekväm ställning vid halv nio, för att vakna fytriofem minuter senare och gå och lägga mig. Dessutom hade jag sett fram emot att göra en riktigt god sallad att ha till, men jag fann att hälften av alla mina grönsaker frusit i kylskåpet! Salladen, zucchinin, svampen, broccolin och gulbetorna är djupfrysta - hur fungerar det? Nej, nu ska hela lördagen ägnas åt kemi - vi ses på andra sidan!

Kycklingfilé fylld med pesto, mozzarella och tomat
1 portion, 30 minuter

1 portion quinoa
1 kycklingfilé
1 msk pesto
50g mozzarella
½ tomat
basilika
svartpeppar
salt


Sätt ugnen på 175 grader. Skär ett snitt på långsidan av kycklingfilén och fördela peston jämt där inne. Skiva mozzarellan och tomaten tunt och lägg även in detta i fickan. Krydda med salt och svartpeppar, och strö över lite basilika, innan du placerar filén i en ugnsfast form och ställer in den i ugnen. Låt den stå där i ungefär 20 minuter; kontrollera med ett snitt i mitten om den är vit rakt igenom - då den är färdig. Koka quinoan enligt anvisningarna på förpackningen - det borde vara lagom att börja när kycklingen ställs in i ugnen. Skär iordning en god sallad och servera tillsamman med kycklingen och quinoan.

Kommentarer
Postat av: aamsingh92

Indisk curry hus (www.indiancurryhouse.net) ligger i Scheelegtan 6. 112 28Stockholm, ger vi våra kunder en god smak av indisk mat. Vi har kompetens inom indisk curry hus Chicken Tikka

Masala Stockholm, indisk curry hus Tandurikyckling Stockholm, indisk curry hus Tanduri kyckling masala Stockholm, indisk curry hus Indisk matta Stockholm, indisk curry hus Chicken Tikka MasalaStockholm, indisk curry hus Kyckling Sizzler Stockholm, Indiska curry House Nanbröd och Lamm Vindalo Stockholm Vår mat är känd för sina indiska kryddor. Vi har en mycket bra respons för indisk mat i Stockholm.



2011-09-28 @ 07:41:46
URL: http://www.indiancurryhouse.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0