Blodpudding med lingon- och vitkålssallad

En mikropause i tentapluggandet - man ska visst äta också? Snabbaste snabba tillagades uder stor stress i ett välbefolkat korridorskök, och det smakade väldigt bra! Vitkål och lingon är en, näst intill, oslagbar kombination - och tillsammans med blodpudding blir det kalas! Tyvärr hade de inte blodpuddingen utan tillsatt socker sist jag var och handlade, så jag fick hålla till godo med den vanliga - med massor med socker i. Och tro det eller ej, men jag tyckte att den smakade lite läskigt - jag föredrar helt klart den utan tillsatt socker, både av skäl beroende på smaken och på innehållet.

Blodpudding med lingon- och vitkålssallad
1 portion, 10 minuter

½ paket blodpudding
vitkål
lingon
smör


Skär blodpuddingen i skivor om cirka en centimeter och stek i en klick smör. Värm lingonen i en kastrull i några minuter - varesig de är frysta eller färska! Strimla vitkålen och blanda med lingonen i en skål. Mängden vitkål och lingon är helt upp till var och en, men jag föredrar att ha ganska mycket lingon i relativitet till kålen. Servera blodpuddingsskivorna med den ljumna salladen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0