Basilico i Uppsala

Igår var mamma här, och vi var ute och åt middag. När vi ska leta restaurang åker vi runt på måfå och stannar där det ser mysigt och välkomnande ut. Stället som fångade vår uppmärksamhet igår var Basilico på Svartbäcksgatan i centrala Uppsala. Vi steg in och ville ta oss en titt på menyn, men servitören visade oss till ett bord på en endaste gång - han bara gick iväg och sa åt oss att följa med, ingen stil jag gillar! Väl vid bordet fick vi vänta väldigt länge innan vi fick beställa. När maten kom in var dessuom min tonfisk stekt allderles för länge, och risotton smakade inte risotto, till och med min är godare! Men där slutade det negativa, för på det hela taget hade jag en jättefin kväll! Mycket berodde på mors trevliga sällskap, men även den mysiga stämningen i den lilla italienska restaurngen gjorde sitt! Mamma beställde in en pizza med parmaskinka, ruccola, kronärtskocka och mozzarella - och hon var riktigt nöjd. Även jag provsmakade en bit - och den var helt klart värd ett besök! Hade de inte klantat sig med min fisk, och om de hade lagt lite mer krut på servicen hade jag älskat det här stället. Nu tycker jag bara om det - men jag kommer gärna tillbaka och ger dem en ny chans!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0