Ayakos Sushi

Jag ligger efter med uppdateringen - jag vet! Anledningen är arbetsbördan från skolan, som vanligt. Nu tar jag mig dock lite tid att berätta om fars födelsedag i söndags, och framförallt besöket på Ayakos sushi här i Uppsala!

Strax efter lunch fick jag besök av pappa och lilla bror, och vi tog en promenad runt omkring här i mina omgivningar och visade dem runt lite - kul med lite mänskligt sällskap på promenaderna som omväxling! Och härligt var det att träffa dem - lilla bror har jag ju inte träffat sen augusti, och knappt pratat med sen dess heller! Efter att ha lämnat av en trött Ebba hemma åkte vi in till stan för att få oss lite mat! Jag hade läst recensioner och omdömen i massor och besökt hur många restuaranghemsidor som helst innan destinationen fastställdes; Ayakos sushi. Ett trevligt ställe! Det fanns möjlighet att få middagen stekt framför ögonen, av kockar, på stekbord vid bordet vid förbeställning, ett generöst utbud av sushi, rullar och sashimi samt några varma rätter serverade i bentolåda och några förrätter och efterrätter till det. Jag fastnade för en sushi, som jag har längtat så efter sen jag flyttade, och både far och bror valde teriyakispett av kyckling i bentolåda - pappa med sushi, bror utan. Alla var vi väldigt nöjda, och jag var glad över möjligheten att byta ut räkorna mot andra ingredienser! Då vi var där redan vid fyra är det svårt att avgöra huruvuda det är svårt att få bord eller inte, men antalet sittplatser var inte överväldigande. Dock fanns det även avhämtningsmöjligheter - så hit rekomenderar jag er verkligen att gå vid tillfälle!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0