Spaghetti med tomater och oliver

Nej, just nu vill jag ingenting, orkar ingenting, känner ingen glägjr alls och bryr mig inte om någonting. Sinnesstämningen kan minst sagt beskrivas som nedstämd, och just nu känns det som att målet med min nedräkning är att komma ifrån den här korridoren, snarare än att få bo hemma hos mamma och få ledigt från skolan - vilket det var från början. Egentligen känner jag inte för att laga mat och uppdatera bloggen heller, så om det blir lite tyst beror det endast på det, i kombination med intensiva biokemistudier såklart, och inte på att jag har glömt mitt lösenord, dött eller slagit sönder datorn.

Spaghetti med tomater och oliver
1 portion, 25 minuter

1 portion fullkornsspaghetti
1 vitlöksklyfta
2 soltorkade tomater i olja
15 körsbärstomater
4 oliver
salt
olivolja
parmesanost
ruccola
svartpeppar
solrosskott


Koka pastan al dente. Finhacka vitlöksklyftan, hetta upp oljan och stek löken lätt. Lägg i körsbärstomaterna, oliverna och soltorkade tomater skurna i småbitar. Krydda med salt och svartpeppar. Blanda i den färdigkokta pastan när körsbärstomaterna ser riktigt mjuka ut, värm pastan och tomaterna tillsammans och vänd sedan ner ruccola och solrosskott. Lägg upp på en tallrik, häll över lite olivolja och toppa med färskriven parmesanost precis innan servering.

Kommentarer
Postat av: karin

Ja, det är jag nog :) kolla upp lite hur det ligger till och säg till när du vet nåt :)

2009-11-22 @ 22:11:45
URL: http://peckisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0