Pasta med kyckling, päron och fetaost

Kylskåpsfattigdom i mitt hjärta; det är så spännande, och kul med utmaningen, att laga mat med begränsad ingredienstillgång! Naturligtvis skulle jag blir förtvivlad om jag hade det så jämt, men som jag har det nu, några dagar varannan vecka, ser jag bara fördelar med det. Nya smakkombinationer upptäcks, kreativiteten sätts på prov och jag får oftast idéer till vad jag vill göra när jag väl har handlat. Det senare har dock inte inträffat nu, och jag är riktigt sugen på att bara köpa typ havregryn, keso och äpplen för de återstående 18 dagarna imorgon, då jag och far ska handla. Ikväll blev det pasta med lite av vad jag hade kvar på min kylskåpshylla och kyckling från mitt fryslager. Det var en rätt som jag verkligen uppskattade, och varmt kan rekomendera!

Pasta med kyckling, päron och fetaost
1 portion, 20 minuter

1 kycklingfilé
1 portion fullkornspasta
15 cm purjolök
4 mindre champinjoner
2 päron
25g fetaost
1 dl havregrädde
ruccola
svartpeppar
smör
salt
valnötter

Pasta med kyckling, päron och fetaost


Koka pastan al dente i saltat vatten. Skiva purjolöken, dela kycklingen i ganska små bitar och ge dem en lätt yta tillsammans i en klick smör i en stor stekpanna - krydda med svartpeppar och salt. Skär päronen i skivor och halver svamparna innan du lägger till ävem dem i pannan. Häll i havregrädden och låt allt purrta ihop i knappt tio minuter innan du blandar i den färdigkokta pastan. När allt värmts samman i några minuter vänder du ner ruccola och fetaost skuren i tärningar. Lägg upp i en djup tallrik och toppa med krossade valnötter.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag tror det är jätteviktigt med egentid oavsett om det är från studier, träning eller pojkvänner. Man måste få tid att bara vara själv och tänka och inte göra något :)

2009-11-29 @ 12:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0