Kycklingpasta med citron, oliver och svamp

Nu gick det sista av pappas kyckling, och tyvärr kan jag inte säga att jag avslutade detta på topp. Det var fullt med folk i köket och jag stressade igenom matlagningen för att komma därifrån. Resultatet av detta var att jag inte orkade gräva fram crème fraichen ur kylen och tog havregrädde istället, och det blev inte alls så krämigt som jag hade tänkt mig, och så glömde jag riva över parmesan efter servering. Jag som hade längtat så efter parmesanost! Jag önskar er större lycka - för den här rätten har helt klart potential!

Kycklingpasta med citron, oliver och svamp
1 portion, 15 minuter

1 portion fullkornspenne
125g kycklinglårfilé
1 vitlöksklyfta
4 champinjoner
5 oliver
1 skiva citron, + ev 1 till garnering
½ dl havregrädde
olivolja
svartpeppar
salt


Koka pastan al dente i saltat vatten. Skär kycklingen i mindre bitar, finhacka vitlöken, klyv champinjonerna i fjärdedelar och fräs samman detta i olivolja i en stekpanna. När kycklingen fått en fin färg tillsätter du havregrädden och oliverna, kryddar med salt och svartpeppar och låter allt puttra ihop i några minuter tillsammans med pastan. Servera i en djup tallrik och garnera gärna med en extra citronskiva - en fräsch avslutning på måltiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0