Jag gick ner 500 kg på morgonens promenad

Det känns nu som att jag svävar fram; stegen är lättare, blicken höjd, axlarna på plats och en lite, lite ljusare syn på tillvaron. Anledningen till detta är att jag känner mig rätt säker på att jag har fattar ett beslut, och att det till och med är rätt beslut; jag vill inte läsa det här, jag vill läsa kostvetenskap - antingen kostvetarprogrammet, eller möjligtvis dietistprogrammet. De här tankarna, hoppa av och börja om på nytt eller inte, har tagit massor med energi och kraft den sista månaden - men nu känns det, som sagt, som att jag har kommit till insikt. På ett sätt mår jag bra av att läsa all den här kemin; de kickarna jag får när jag klarar av eller förstår något är otroliga, och jag känner mig så stolt över mig själv, viktig och nyttig, när jag läser det. Och jag kan tycka att det är riktigt intressant ibland, tro det eller ej. Problemet är att det är inte det här jag vill jobba med, det är jag helt säker på, och det finns en sak som jag verkligen plågas av; laborationerna. Jag behöver inte jobba på ett labb, men vägen till examen går via ett oräkneligt antal laborationer och rapporter till det - och det var när den tanken nådde mig som jag kom till insikt. Jag vill inte labba mer, jag får rysningar så fort jag tänker på det, och våndas verkligen flera dagar innan - så vill jag inte ha det i fyra år till - det är inte värt det. När jag erkände detta för mig själv och såg det som ett fattat beslut att ta tag i det här slutade regnet att ösa ner nästan tvärt - det ser jag som ett tecken på att jag är på rätt väg!

Det som återstår nu är att vänta in intagningsbeskedet som ska komma i början av december, och att lösa problemet med bostade. Här får jag ju inte bo kvar om jag inte pluggar på SLU, och det är minst sagt klurigt att lösa boendefråga såhär på en femöring med en hund som ska vara tillåten att ha med sig. Det ska gå, för här vill jag inte fortsätta! Jag firade mitt beslut med en riktigt underbar frukost; rågflingegröt med jordgubbar, keso och pumpakärnor, och morots- och pumpakärnebröd med keso, apelsinskinka och avokado, och en stor kopp gott kaffe från ICAs I love eco-sortiment. Nu är det bara 29 dagar kvar, och bara två våtlaborationer!

Kommentarer
Postat av: mikka

ahha jaa sims 3, jag blir som uppslukade av det, men nu har jag paus och kokar ärtsoppa :D

du menar kost A och B antar jag. A kursen är det ungefär 2 föreläsningar varje dag ofta på morgonen har jag för mig. B-kursen är mer tid i skolan eftersom man labbar och är mer i köken, så där var det rätt många dagar från 8-16 :)

2009-11-18 @ 11:24:11
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: MICKIS

Jagvetinte vad jag ska säga riktigt, men härligt räcker inte till! ^^

Saker och ting löser sig alltid, så länge du gör det du vill! (sa jag verkligen det där?)

2009-11-18 @ 12:12:08
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/
Postat av: Lina

Yey! Såna beslut är alltid svåra att fatta men när man väl gjort det går allt lättare. Skönt att du kommit dit! :-)

2009-11-18 @ 21:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0