Avokado- och räkpasta

Ännu en gång; jag förvånas över hur bra jag lyckas med maten just nu! Den här pastarätten var en riktig fullpoängare, och jag önskade att den aldrig tog slut! Avokado är nog något av det bästa jag vet faktiskt, och jag har det på smörgåsen tillsammans med keso varje morgon. Massor med nyttiga och bre fetter, och en så underbar mild och frisk smak - helt oslagbart. Tillsammans med Saltå kvarnpasta, räkor och en mild tomatsås med vitlökssmak fick sig smaklökarna en riktigt älskvärd upplevelse - hur ska jag lyckas överträffa det här?

Avokado- och räkpasta
1 portion, 20 minuter

1 portion pasta
1 avokado
120g skalade räkor
1½ dl krossade tomater
1 stor vitlöksklyfta
1 liten rödlök
½ dl matlagningsgrädde
1 tsk flytande honung
svartpeppar
olivolja
salt


Koka pastan al dente i saltat vatten. Finhacka vitlöken och rödlöken och fräs den en kort stund i en liten skvätt olivolja i en stekpanna. Tillsätt krossade tomater, matlagningsgrädde, svartpeppar och salt och låt sjuda samman några minuter. Tillsätt räkor, avrunnen pasta och avokado skuren i bitar, vändrunt försiktigt och låt detta värmas tillsammans i några minuter. Servera sedan i en djup tallrik!

 


Kommentarer
Postat av: MICKIS

Och vi saknar dig!

Jag kan väl inte påstå att jag är mycket bättre på att höra av mig, men jag har tänkt på dig de senaste dagarna ^^ (Och absolut - klart jag kan ringa upp!)

Jag är iallafall hemma och jag ser fram emot att du besöker oss i Stockholm igen!

<3

2009-11-07 @ 14:29:36
URL: http://tjugofyrasju.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Ja, det är verkligen skönt att få lite medhåll från andra. Jag blev så glad när jag läste ditt inlägg!



På tal om havregryn så har jag faktiskt inte testat Icas. Kanske ska göra det. Tycker att det är lite synd att Axas fiberhavregryn inte finns som ekologiska men de är så goda att göra gröt på så jag har kört på dem då jag inte hittat några andra än så länge som varit lika goda.



Roligt att våra skafferier ser likadana ut till innehåll. Hihi! Saltås produkter är ju bara helt underbara. Är fikonen goda? Jag har faktiskt aldrig testat dem.



Hoppas du får en fin kväll!

2009-11-07 @ 20:08:15
URL: http://emmlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0