Att bo i ett studentbostadsområde

Det har helt klart sina nackdelar. En av dessa är att varje fredag och lördag är det fest - överallt. Musiken dunkar ut i natten och fulla och skrålande ungdomar vinglar runt hela kvällarna och nätterna. Jag festar inte, jag vill sova. Fredags- och lördagskvällar är inte mina höjdpunkter, det är istället lördags- och söndagsmornar med hundpromenad modell längre och sedan en härlig frukost och tittande på webb-tv; på lördagarna till veckans avsnitt av andra avenyn och på söndagarna till morden. Imorgon har jag dessutom tvättid klockan åtta, och nu har jag pluggat hela kvällen, struntat i Idol, och vill inget hellre än att sova. Det lär dock bli omöjligt eftersom att fulla människor skriker, skrålar sjunger och skrattar väldigt högt. Jag tycker inte om fulla människor, de beter sig så fruktansvärt dumt! Nu har dessutom tre personer parkerat på bänken utanför mitt fönster. De bjuder mig på cigarettrök, nubbevisor och en väldigt intressant berättelse om någon som åkte buss när hon var för full, glömde gå av och bråkade med chauffören - nattsaga måntro?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch, det låter verkligen jobbigt! När man själv inte är någon festmänniska och har svårt för påverkade personer så blir det bara jobbigt. Jag ser inte det roliga i folk som är fulla och gör bort sig. Det är vid sådana tillfällen jag kommer ihåg lite extra hur skönt det är att jag inte bor i studientkorridor/-lägenhet.



Hoppas att du får en trevlig lördag trots allt!

2009-11-21 @ 10:44:42
URL: http://emmlans.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch vad jag känner igen mig! i min korridor var det fest med ravemusik till klockan fem i fem i morse... hela min plugglördag är förstörd!det värsta är att man inte anses ha någon rätt att klaga, det är ju studenter och då förväntas man hålla på så...

2009-11-21 @ 11:37:36
Postat av: Ebba

Haha, fy så jobbigt! Men kul att höra att det finns fler som jag ;) Som gillar tidiga mornar med långa promenader och att SOVA på kvällarna ;P

2009-11-21 @ 12:26:08
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0