En inspirationskälla med posten!

När Ebba och jag kom hem från en dejt med Micki på stan möttes vi av en minst sagt glädjande posthög på hallgolvet. Det första jag såg var senaste numret av Laga lätt - en av mina stora inspirationskällor. Jag uppskattar enormt mycket att alla näringsvärden redovisas - det ger mig en sorts trygghet. Jag räknar inte kalorier aktivt, men jag läser på allt jag köper, överslagsräknar och tänker efter - för att hålla en balans. Dessutom underlättar det för att få ett balanserat intag av proteiner, fett och kolhydrater. Sen jag slutat med handbollen är jag inte lika petnoga med den här biten heller, men om sagt, en baktanke har jag alltid med mig. Förutom denna service erbjuder Laga lätt snabblagade recept, och allra oftast även lättlagade! Det är ju inte alltid man vill ha en utmaning när middagen ska produceras. Bilderna är riktigt inspirerande, liksom i alla andra mattidningar! Från detta nummer kommer jag garanterat ta till mig receptet på citron- och parmesanköttbullar, liksom det på bulgur med kyckling och rödbetor. Jag är inne i en riktig brödbakarpreiod, och därför jublade jag extra högt när jag hittade tre olika läsarrecept på olika bröd - nu är det bara att sätta igång!

LagaLätt - Goda & snabba middagar på 30 minuter



Andra delen av posthögen var ett litet brunt kuvert med emballage inuti - spännande! Adresserat till mig - ännu bättre! Det visade sig vara mitt minneskort till nya kameran. Äntligen kan jag ta bra bilder! Hittills har jag fått experimentera och bråka med min gamla, vilken inte har någon fungerande skärm - man ser inte vad man fotograferar helt enkelt. Nu är det bara datorn jag väntar på - sedan kör vi på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0