Bärplockningsterapi

Under eftermiddagen var mamma, jag och Ebba nere på kolonilotten och arbetade. Till min stora glädje dignade alla buskar av bär i olika färger och storlekar. Hallon, krusbär, smultron och både svarta och röda vinbär behövdes plockas av, och ja, det fungerar faktiskt som terapi! För mig är en terapisysselsättning någonting som jag kan hålla på med med händerna, som inte kräver någon tankeverksamhet och som får mig att slappna av - så att jag kan rensa huvudet på annat! I tre timmar höll jag på, och nu har jag framför mig flera liter bär av olika slag, och mer finns det på buskarna! Dessa ska styckfrysas, ugnstorkas och testas i alla möjliga maträtter och bakverk framöver - håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0