Svamp- och kycklingspaghetti

Att folk jag träffat den senaste veckan säger att jag ser harmonisk ut och verkar må riktigt bra är för mig helt oförståligt - jag måste vara ruskigt bra på att visa upp en förtroendeingivande fasad. Det trodde jag inte om mig själv. Jag gör mitt bästa för att plugga på som vanligt och kämpa mig igenom de här sista veckorna, men allt för ofta känner jag att jag bara skulle vilja ligga på soffan hela dagarna och stirra upp i taket. Det är ungefär så mycket energi, lust, ork och motivation jag känner att jag har nu. Och koncentration. Tankarna flyger fram och tillbaka och kan inte fokusera sig. Nej, men jag mår toppen och har nog aldrig varit mer harmonisk...

För att skriva någonting om kvällens middag; jag provade för första gången I love ecos spaghetti, och den var verkligen jättegod! I och för sig var det väldigt länge sen jag åt vit spaghetti sist, så någon jämförelse vågar jag mig inte på - men det var helt klart en god vit spaghetti! Och så vill jag tacka far min för portobellasvampen - jag blir så glad av att få små matbidrag!

Svamp- och kycklingspaghetti
1 portion, 20 minuter

1 kycklingfilé
1 portion spaghetti
1 portobellasvamp
3 champinjoner
1 dl havregrädde
5 cm purjolök
småbladig mangold
svartpeppar
smör
salt
soja

Svamp- och kycklingspaghetti


Koka spaghettin al dente i livligt kokande och saltat vatten. Skär champinjonerna i fjärddelar och portabellon i ungefär lika stora bitar. Smält en klick smör i en stekpanna och fräs sedan svampen. Skiva purjolöken och tillsätt den efter några minuter. Dela kycklingen i mindre bitar och lägg även i dem i pannan för att få en lätt färg, och krydda med svartpeppar och salt. Häll därefter i havregrädden, smaka av med soja och puttra ihop under ungefär fem minuter - kontrollera att kycklingen inte är rosa inuti. Blanda försiktigt ner spaghettin och värm upp tillsammans med såsen. Vänd ner mangolden och servera sedan i en djup tallrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0