Lammgryta med smak av kanel och apelsin

Mina försök till att få lite julkänsla fortsätter, inte minst i smakkombinationerna i min matlagning. Den här grytan var riktigt god, men lammsmaken försvann lite, så såhär i efterhand ångrar jag att lag offrade en av mina lammportioner istället för nötköttsbitarna - vilka jag har fler av. Jag måste komma på några riktigt bra till de två sista påsarna!

Lammgryta med smak av kanel och apelsin
1 portion, 40 minuter

1 portion råris
125g grytbitar av lamm
1 morot
1 dl vatten
1 apelsin
½ buljongtärning
½ gul lök
½ tomat
½ msk kanel
flytande honung
svartpeppar


Följ förpsckningsanvisningarna för att koka råriset. Skala apelsinen och skär i småbitar, klyfta tomat och gul lök och lägg allt i en kastrull tillsammans med vattnet och koka upp. Skär moroten i mindre stavar, tillsätt dem, smula ner buljongtärningen och krydda sedan med kanel, svartpeppar och smaka av med lite flytande honung. Koka lätt i ungefär 20 minuter innan du serverar grytan med det kokta råriset och sallad.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

HUr gick det med lägenhetstittandet? :)

2009-12-06 @ 09:32:15
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen
Postat av: pinkhelp

Ja frukost är viktigt, mycket viktigt! Och väldigt gott dessutom, hur ska man orka hela dagen i skolan om man inte har en bra grund att stå på? men vissa kommentarer fastnar mer än de borde få tyvärr. :/

2009-12-06 @ 16:31:51
URL: http://pinkhelp.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag kan inte min geografi. Var ligger det? :D

2009-12-06 @ 17:47:38
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0