Fisksoppa med apelsin och brysselkål

Åter igen har energi och musten gått ur mig totalt; allt jag vill är att få komma hem till mamma och pappa. Under förmiddagen har jag tvättat och bakat bröd - sista gången i detta kök! Att plugga, jo, det måste jag också göra, men jag känner mig så likgiltig inför allt. Mat när man inte orkar någonting? Soppa! Älskade apelsin och älskade brysselkål tillsammans med fisk - det blev bra det. Ikväll blir det lamm!

Fisksoppa med apelsin och brysselkål
1 portion, 15 minuter

1 vit fiskfilé
1 apelsin
2 dl buljong
½ gul lök
½ dl havregrädde
100g brysselkål
svartpeppar
timjan
smör

Fisksoppa med apelsin och brysselkål


Finhacka löken och fräs den lätt i en klick smör i en kastrull. Tillsätt buljongen, brysselkål och skalad apelsin skuren i bitar - låt koka i fem minuter. Tillsätt där efter fisken skuren i bitar, häll i havregrädden och koka i ytterligare fem minuter. Smaka av med timjan och svartpeppar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

de såg gott ut:)

2009-12-05 @ 15:18:54
URL: http://iin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0