Fiskgryta med kokosmjölk och curry

Just nu jobbar jag på att tömma mina matförråd så gott jag kan inför jul och flytt. Vid lunchen idag lyckades jag bli av med en halv burk kokosmjölk, en fiskfilé och en del grönsaker. Till det passade ett klibbigt jasmineris ypperligt, och en kopp värmande te ackompanjerade bra i det höstrusk som det faktiskt fortfarande är.

Fiskgryta med kokosmjölk och curry
1 portion, 20 minuter

1 portion jasmineris
1 vit fiskfilé
200ml kokosmjölk lätt
5 cm purjolök
½ röd paprika
1 morot
2 champinjoner
1 vitlöksklyfta
olivolja
cayennepeppar
röd chili
curry
salt

Fiskgryta med kokosmjölk och curry


Koka riset enligt instruktionerna på paketet. Skiva purjolöken, finhacka vitlöksklyftan och den röda chilin, vilken du tar efter egen smak, skär paprikan i mindre bitar och moroten i små stavar. Fräs grönsaksbitarna i lite olivolja i en het stekpanna någon minut. Sänk värmen, tillsätt kokosmjölk, champinjoner i och fisk i mindre bitar, smaka av med cayennepeppar, salt och curry, och låt sedan koka lätt i ungefär tio minuter. Servera fiskgrytan med nykokt jasmineris och gärna en kopp gott te!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0