Den frånvarande adventskänslan

Hela adventstiden brukar vara helt underbar, jag brukar älska varenda dag och känna julstämningen omfamna mig från att det första ljuset tänds. I år är det annorlunda. Jag har gjort mitt bästa för att pynta lite här hemma, vilket ni kan se där nere, och jag försöker laga lite juligare mat och frukost, och jag lyssnar på julmusik och lägger upp dagens jullåt på Twitter - ingenting hjälper. Julkalendern följer jag också; jag går upp tjugo i sex för att hinna gå promenaden med Ebba och göra frukost, för att sedan kunna mysa med den, och hunden, i soffan när TVn rullar igång kvart över sju. Jag vet inte om det beror på något så enkelt som att jag inte ens har en julstjärna i fönstret, eller om det är avsaknaden av familj som gör det - under den här tiden ska man ju vara tillsammans! Jag vill inte gå miste om den här härliga tiden - jag älskar den ju!

Tomtar, och froststjärnor på fönstret
Två små tomtar och en blomma
En liten rosett och ett hjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0