Valnötsfettuchini

Det blev en sen middag ikväll. Planen var att besöka min granne, Friskis & svettis, för ett träningspass, för att sedan sjunka ner i soffan med middag, hund och Golden leauge på tv. Så blev det inte, för gymmet stängde precis när jag kom dit. Tvärarg blev jag och gick hem och svidade om till löparkläder, slängde ett getöga på min Uppsalakarta och gav mig ut. Det var inte vad jag, eller mina ben, hade taggat för alls, och när jag kom hem var matlust ingenting jag hade i överflöd. Underbar Saltå kvarn-pasta av fullkorn, ännu en spännande olja, lite nötter och ett av mina "stenbröd" med keso lyckades jag ändå peta i mig - och det lär jag göra fler gånger! Om det inte står en flaska valnötsolja och väntar i skafferiet kan den säkert bytas ut mot olivolja, och lite extra nötter!

Valnötsfettuchini
1 portion, 15 minuter

1 - 1½ portion pasta
valnötsolja
valnötter
salt

Koka upp rikligt med lättsaltat vatten och koka pastan enligt förpackningens anvisningar. Blanda den färdigkokta pastan med valnötsolja och krossade valnötter - hur mycket av varje är helt upp till var och en! Salta eventuellt lite, efter provsmakning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0