Första morgonen

Naturligtvis glömdes mitt täcke i Solna, och första natten fick genomlidas med bara påslakarn och filtar - jag sover aldrig utan mitt duntäcke! Helt slut som jag var som jag ändå rätt bra, fram en tidig morgontimme då jag fröd något fruktansvärt och gick upp och gjorde mig i ordning för den första morgonen. Efter ett visst letande i diverse påsar fann jag både koppel, kläder, skor och bajspåsar och vi gav oss ut för att undersöka omgivningarna, Ebba och jag. Längs stora bilvägen gick vi, av rädsla för att komma vilse, och det var inte i närheten av njutningen det innebar att gå morgonpromenader längs med vattnet i Bergshamra. Hem kom vi igen, hur som helst, och jag lovar både mig själv och Ebba att skaffa en karta över vårt nya hem under dagen.

Att laga frukost utan vattenkokare och bröd tog sin lilla tid, upptäckte jag. Havregrynsgröt, ägg och te - det innebär tre kastruller som ska timeas. Gissa om jag är stolt över att jag klarade att få allt klart samtidigt! Vrålhungrig var jag, så nu står det odiskade kastruller och väntar på mig nere i köket. Dessa ska jag ta tag i, liksom brödbakning - sedan börjar det stora uppackningsjobbet. Mamma kommer upp ikväll med mitt täcke, och lite annat smått och gott som glömdes i all hast. Dessutom behöver jag uppsöka en mataffär; vi svängde in på ett okänt och gigantiskt coop forut fem i tio igårkväll och ryckte till oss det vi passerade, ungefär. Jag är torsk på salt, honung och mjölk, bland annat. Nu väntar köksbestyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0