Ett sista body pump-pass

Det är ingen hemlighet att jag trivs bäst med rutiner och ordning, och jag har försökt ha en del fasta träningspass även nu när handbollen är slut för min del. Ett av dessa är mitt söndagspass med body pump på solnaanläggningen. Instruktören Frida har fått mig att komma tillbaka varenda vecka, så länge inte familjen dragit med mig ut ur stan, sen någon gång i våras. Då höll hon även i fredagspassen, vilket det hände att jag slank in på dessutom! Hon är väldigt positiv och peppande, på ett personligt sätt, alltid glad och verkar otroligt glad över att se oss - och hon ser ut att ha väldigt roligt när hon leder en klass! Det kan tyckas lite enformigt att köra samma träningsprogram jämt, vilket body pump faktiskt innebär, men det är det inte! Jag har nu lär mig det program vi kört de senaste... två månaderna kanske? Jag kan varenda låt och övningsföljderna i sömnen, men det gör ingenting! Det gör bara att jag kan få ut max hela tiden. Ett pass omfattar hela kroppen, och sägs vara konditionskrävande, även om jag inte känner det, och det är avklarat på en timme. Dessutom peppas du hela tiden och har bra musik, minimalt med vila och du slipper välja övningar som kompletterar varandra - perfekt för den "lata"!

Nu till det jag sörjer djupt; jag har idag kört mitt sista body pump-pass på väldigt länge. I och med flytten säger vi upp mitt Nautiluskort, och jag kommer skaffa mig ett på det närbelägna Friskis & svettis istället - där de inte har body pump. Jag kommer verkligen sakna det! Efter ett pass känner jag mig så glad och nöjd - allt möts med positiva tankar. Dessutom smakar middagen efter ett body pump-pass allderles extra gott. Jag kommer också sakna att ha söndagsträningen med Frida - den har jag sett fram emot varje vecka.

För några månader sen uppmärksamade Frida min teknik vid utfallslåten, med vad hon ansåg vara en mycket tung stång. Hon själv brukar köra den helt utan viktbelastning, och hon sa att hon sällan sett en tjej som lyfter så mycket i de övningarna. Stolt och peppad cyklade jag hemåt, och efter det har jag kännt mig ännu mer motiverad till träningen! Förra veckan haffade hon mig på vägen ut och sa att en tjej hon instruerar i Sollentuna är uppe i samma belastning som jag nu, och att hon planerar att lassa stången med 20 kg snart - om hon vågade. Vad vore inte en bättre avslutning på detta långa body pump-tränande än att avsluta på topp, med 20 kg på stången? Ingenting förmidligen, så det var precis vad jag gav mig på idag. I mitten av låten ropar Frida från scenen: "Du har dubbla femmor! Det var jag inte beredd på!". Jag trodde verkligen att jag skulle svimma, mina ben skakade okontrollerbart och jag hade verkliga problem med att prata efteråt - men det var vart det. Hon berättade hela hostorien för träningsgruppen i bytet till nästa låt, medan jag satt som en blöt hög och funderade på hur sjutton jag skulle klara av de två sista låtarna. Det gick, men cykelturen hem var vinglig som sjutton! Nu har jag lämnat med flaggan i topp, men jag kommer att sakna det - big time.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0