En hyllning till Saltå kvarns sortiment

Det är skillnad på råvaror och råvaror - det vill jag lova! Jag är en riktigt märkesnörd vad det gäller matvaror och är helt såld på Saltå kvarns sortiment. I mina innerst tankar har jag dock funderat på om det verkligen är så stor skillnad, eller om jag betalar för namnet, de snygga förpackningarna och vetskapen om att det är ekologiskt och biodynamiskt odlat. Idag har jag gjort en viktig insikt; smaken är pengarna värda - och det är väl i slutänden det som ska avgöra? Vi provade Saltå kvarnpastan till kvällens middag, och den var helt fantastisk! Det var tricolore, och delar av pastan är alltså smak- och färgsatt med spenat respektive tomat - och det kändes! Det var fruktansvärt gott, jag har aldrig kännt dessa smaker träninga igenom så förut, och dessutom genom min tomatsås! Konsistensen var också av en helt annan klass än någon av de billigare sorterna, det kändes riktigt och ordentligt - och sunt! Trots att jag snart övergår till egen studentekonomi kommer jag att unna mig vissa saker, och en av de saker jag kommer att prioritera är kvalitetsråvaror, och jag lovar att jag kommer att vara en trogen Saltå kvarn konsumet - så länge plånboken håller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0