Cykeläventyr

Efter vår alltför hastiga nöd-shopping på Coop forum igårkväll kändes det som att det behövdes ett besök dit idag också. Och så hade jag upptäckt en del brister vilka krävde ett varv inne på IKEA också. Lite småsaker bara. Lokalsinnet svek inte och jag hittade med cykeln i den nya staden hela vägen bort till Boländerna, vilket förvånade mig själv ganska ordentligt! En repa på det stora blå-gula varuhuset resulterade inte i de matlådor jag spanat in, men väl ett kastrullsett, en skärbräda, två bunkar, en klisterrulle och en korg - vilken visade sig vara på tok för stor för ändamålet. Jag blir inte klok på hur jag ska ordna det i mina köksskåp - jag når inte övdersta hyllan, och det blir ett fasligt in och utplockade hela tiden - det här tåls att funderas på!

Nästa anhalt; Coop forum. med en redan tung och otymplig kasse att bära på, och med avsaknad av mynt vilket gjorde att jag inte kunde ta en vagn, blev matinhandlingen en plåga. Mina arma armar brast nästan under tyngden av korg och mycket stor IKEA-kasse. När jag kommer till kassan är det massor med trubbel med det nya Medmera-kort jag skulle skaffa - hundra riksdaler skulle de ha för det, och jag kände hur tiden rann ifrån mig med tanke på lill-Ebba där hemma. Väl ute, sönderstressad till tusen uppstår nästa problem; hemfärden. Två tunga matkassar och en stor kasse från IKEA - med cykel? Jovisst! Skam den som ger sig. Vingligt var det, och jag fick åka en omväg för att undvika en del svängar och backar - och jag svor ljudligt varje gång jag var tvungen att stanna vid ett övergångsställe, men det gick! 10 minuter extra tog det, svettigt var det och benen dog - de som hade vilodag idag! En pytt på kikärtor, morötter, äpple och lök med curry-keso snoddes ihop i en krisande hunger. Det blir ingen receptuppladdning denna gång, så är det bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0