Äntligen dator + internet igen!

Jag vet inte hur länge sen det var min dator fungerade faktiskt - gissningsvis i februari någon gång. Sen dess har den trasslat konstant, för att någon gång i mars klappa igenom totalt och vägra. Internet hemma har betett sig näst intill lika illa, då det ibland inte samarbetar alls, och alltid måste startas om med en knapp i garderoben när någon startar en ny dator - och därmed bryts anslutningen för alla andra. Dessutom har mammas dator gått in i väggen och kräver jordens tålamod och obegränsat med fritid, så hon och jag har samsats om hennes jobbdator medan bror har suttit och spelat på sin. Mamma fick hem sin splitternya dator i veckan, men trasselinternet har gjort att den ännu är obrukbar. Nu, äntligen, är det slut med allt det här! Lagom till flytten har jag fått tillbaka min dator - hel, frisk och kry, och förhoppningsvis redo för ett långt, lyckligt och trasselfritt liv med mig! Efter två månader på Media markts serviceavdelning kunde vi hämta ut den i veckan, och då jag ändå måste betala 188 kronor i månaden för ett fast bredband uppe i Uppsala beslutade jag att lägga till 11 kronor och istället vända mig till Telenor för att få nyttja deras mobila bredband. Vilken frihet! Jag kan sitta var jag vill, så lägge batteriet håller eller jag har tillgång till ett eluttag, och jag är inte beroende av vårt krångliga internet här hemma! Fort går det dessutom - jag är så glad!

Det här innebär att jag äntligen kan fylla bloggen med bilder, för sådana har jag samlat på mig även om jag bara kunnat lagra dem på kameran än så länge. Imorgon ska jag installera mjukvaran, ladda upp alla bilder på datorn och sedan påbörja det stora jobbet med att lägga upp dem på bloggen - sedan är jag igång på riktigt! Då kan jag även slutföra designen här - kalas! Sen ska jag beställa fotokopior på mina favoriter och skapa lite myskänsla i mitt uppsalarum. Nu är jag taggad ska ni veta - fem dagar till flytt, nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: mikka

åhh jag tycker din hund är så söt, jag vill bara kram ahaha. jag blir helt djurgalen nu när jag inte får vara med mina katter hemma i göteborg. så fort jag känner någon och den har ett djur här i uppsala vill jag bara klappa hahah

2009-11-18 @ 11:30:24
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0